Stichting voor de Mens zet zich jaarlijks in voor het planten van olijfbomen in Palestina. Door het planten van olijfbomen kunnen wij de gezinnen helpen die getroffen worden door het geweld in hun land. Zo kunnen wij toch nog onze enigszins iets betekenen voor onze broeder en zusters daar. Vele bomen van de bewoners zijn door de luchtaanvallen verwoest, des te meer reden om hen te helpen. Met dit initiatief kunnen wij een belangrijke investering doen voor de toekomst van Gaza.

Het planten van een olijfboom kost € 10,00.

Daarnaast is het ook een sadaqa djariyah. De profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Er is geen moslim die een boom plant of een veld zaait en er vogels, mensen of dieren van eten zonder dat het hiermee een liefdadigheid is voor hem.” (Sahieh Muslim 1553)

Ook zei de profeet (vrede zij met hem): “Als een moslim een boom plant, wordt alles wat ervan gegeten wordt tot zijn liefdadigheid gerekend. Wat ervan gestolen wordt, is liefdadigheid en wat er van onttrokken wordt, is liefdadigheid.” (Muslim)

Grijp je kans en doneer voor dit mooie project.

Wil jij een certificaat van je donatie ontvangen? Vermeld dan de naam voor op de certificaat bij je donatie. Doneren kan via: https://www.stichtingvoordemens.nl/doneren/

Play Video

Add Impact to Your Inbox

Sing up for our emails and get inspiring stories about rebuild world delivered straight to your inbox.